Strona Domowa
Walentynki
WALENTYNKI
„Mam serduszko, wielkie serce, spójrz jakie czerwone.
Kogo kocham, kogo lubię, rzucę w jego stronę.
Ciebie kocham, Ciebie lubię, Ciebie pocałuję.
A czerwone dziś serduszko, wszystkim podaruję".
Wtorek, 14 lutego upłynął w naszej szkole w atmosferze miłości i przyjaźni.
A wszystko to z okazji Walentynek. Jak co roku, Samorząd Uczniowski zorganizował z tej okazji pocztę walentynkową. W specjalnie przygotowanych pudełkach uczniowie mogli umieścić serduszka i kartki walentynkowe, wyrażając w ten sposób swoje sympatie. Następnie walentynkowe amorki odpowiednio posegregowały pocztę i rozdały wszystkim adresatom. Odbiorcy byli mile zaskoczeni. Z tej okazji odbyła się również dyskoteka. Uczniowie bawili się tańcząc w rytmie ulubionych przebojów. Nauczyciele przygotowali dla nich wiele konkursów i zabaw walentynkowych. W czasie dyskoteki można było podziwiać piękne, kolorowe stroje karnawałowe. Rada Rodziców zadbała o słodki poczęstunek. Niepowtarzalna atmosfera szkolnych walentynek pozostanie z pewnością na długo w pamięci wszystkich uczniów
i nauczycieli.
Do sesjii zdjęciowej wykorzystano aparat fotograficzny zakupiony z programu #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci.
Kulinaria
Włoskie smaki….
Tym razem młodzi kucharze z kl V przygotowali najsłynniejszą włoską potrawę - pizzę. Sami wyrobili ciasto drożdżowe i aromatyczny sos z pomidorów i ziół. Każdy dodał swoje ulubione dodatki. Nie mogło oczywiście zabraknąć ciągnącej się mozzarelli.
Mogliśmy też przetestować nowy sprzęt – robot plenatarny.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci.
Pizza smakowała wyśmienicie, a aromat pieczenia długo unosił się po szkole…
Natomiast uczniowie kl VI przyrządzili tradycyjne spaghetti bolognese
Konkurs profilaktyczny
„Szczęśliwa rodzina bez nałogów” to tytuł szkolnego konkursu plastycznego z zakresu profilaktyki i uzależnień. Celem konkursu było kształtowanie i promowanie pozytywnych norm i wartości społecznych, promowanie stylu życia wolnego od alkoholu, nikotyny, narkotyków, dopalaczy, promowanie wspólnych, bezpiecznych form spędzania wolnego czasu, rozwijanie kreatywności i zainteresowań plastycznych; inspirowanie do tworzenia oryginalnych prac plastycznych, promujących zdrowy styl życia.
20 grudnia nastąpiło rozstrzygnięcie i ogłoszenie listy nagrodzonych uczniów.
Zwycięzcom gratulujemy!!!
Jasełka 2022
BOŻONARODZENIOWE JASEŁKA
Ze Świętami Bożego Narodzenia wiąże się wiele pięknych tradycji i zwyczajów. Jednym z nich jest odgrywanie inscenizacji o Bożym Narodzeniu zwanych Jasełkami. W świąteczną atmosferę wprowadzili nas uczniowie klasy IV, V i VI, którzy pod kierunkiem P. Ewy Świtoń i p. Anny Pichlak przygotowali przedstawienie jasełkowe. Zaprezentowali je 19 grudnia, przypominając w ten sposób wydarzenia sprzed ponad dwóch tysięcy lat, kiedy to w Betlejem narodziło się Boże Dzieciątko. Uroku inscenizacji dodały kolędy i piosenki, które napełniły wszystkich świąteczną radością i sprawiły, że poczuliśmy magię zbliżających się świąt. Wśród zaproszonych gości na uroczystość przybyli przedstawiciele samorządu gminnego i sołeckiego grono pedagogiczne, rodzice oraz społeczność uczniowska. Przedstawienie wywarło duże wrażenie i poruszenie wśród oglądających, a młodzi artyści otrzymali ogromne owacje. Na zakończenie uroczystości wójt gminy p. Andrzej Modrzejewski i dyrektor szkoły p. Sylwia Marciniak skierowali słowa podziękowania dla dzieci i nauczycieli. Złożyli wszystkim świąteczne i noworoczne życzenia.
Pani dyrektor zaprosiła przybyłych gości na słodki poczęstunek.
Do sesjii zdjęciowej wykorzystano aparat fotograficzny zakupiony z programu #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci.
Pieczenie pierniczków
Labolatoria Przyszłości – pieczenie pierniczków
Święta już niedługo, więc czas przygotować pierniczki.
Klasa 5 wykorzystała na zajęciach z wychowawcą sprzęt w kuchni zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach kulinarnych, w czasie których przygotowywane zostały pierniczki. Uczniowie z wielkim zapałem odmierzali składniki i wsypywali je do miski robota. Kiedy wszystko było gotowe, przystąpili do pieczenia. Pierniczki wyszły znakomite!!! Było słodko i smacznie. Zajęcia były prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający rozwijaniu zainteresowań i umiejętności praktycznych. Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwoli na uatrakcyjnienie dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy oraz praktycznych umiejętności przez uczniów.